zondag 16 augustus 2009

ding 22

Op een mooie zondagmiddag zei ik tegen Klaas "23dingen moet vandaag af al wordt het 24.00 uur"
Dus ga ik hier maar van start.

Schrijf je mening over een artikel over 23dingen, ja welk kies je dan.
Ik ga nu even voor de uitleg over de toekomst van de digitale bibliotheek.

Vond de filmpjes een leuke uitleg wat er o.a. te doen is met web 2.0 en het op deze manier van
"thuiskomen" bij de lener vind ik wel goed.
De lener vanuit huis mee laten doen en denken is alleen maar positief.
Krijgt zo ook een betere band met de bibliotheek lijkt mij en dat kan alleen maar goede gevolgen hebben.
Een lener kan zijn/haar ideeen en voorkeuren laten blijken op de eigen website, kan vanuit huis zijn zaken
regelen wat betreft reserveringen, verlengingen en het volgen van de eigen leeshistorie,
het zijn nog ideeen die rondgaan maar zeker het volgen waard.

En wat bibliotheek Vlissingen allemaal aan plannen en uitgewerkte ideeen heeft vind ik erg leuk maar zoals
Karin al schreef het hangt van de grootte van een bibliotheek af welke toepassingen van nut kunnen zijn en
succesvol zijn.
Het bibliotheek 2.0 manifest is ook een manier om veranderingen bij medewerkers teweeg te brengen, zeker om
erover na te denken hoe je in het hele veranderingsproces staat.
Ben je bereid om mee te gaan en de bibliotheek en haar image te veranderen en haar gezicht naar buiten toe
te vernieuwen.
Denk dat er nog genoeg uitdagingen liggen om daarmee aan de slag te gaan.

4 opmerkingen:

  1. wauw zeg, ik heb er twee weken mee gewacht en jij doet het gewoon eve in een middagje ! Goed !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. nou ja effe ik lig er nachten wakker van en bedenk dan een heel scenario

    BeantwoordenVerwijderen
  3. nou, het ziet eruit alsof het zo 123 uit je mouw kwam hoor, die wallen vh wakker liggen ziet de lezer er niet bij ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En zorgen dat je de bibliotheek overal tegen kunt komen en kunt gebruiken. Op je mobiel, op je eigen site, op je eigen Netvibes, op je Hyves, noem maar op. Dat moet voor het draagvlak landelijk gebeuren, maar met lokale (in)vulling. Zo is Google ook groot geworden.

    BeantwoordenVerwijderen