zondag 16 augustus 2009

ding 23



DE FINALE

En dat al om 14.00 uur zondagmiddag, ik sta paf van mezelf.

En omschrijf dan nu maar wat je allemaal geleerd hebt.
Want dat is veel, er is voor mij een wereld opengegaan waarin "dingen" zaten waar ik nog nooit van gehoord
had of alleen maar zijdelings en dan nog met de gedachte "het zal wel".

Het maken van de weblog vond ik spannend omdat het ook voor mij de vuurdoop was, maar ook erg leuk
en ik heb wel door dat het leuk is om daar mee te werken ook als onderdeel van de website van de bibliotheek.

Er zitten ook "dingen" bij waar ik nog niet mee uit de voeten kan zoals de wiki's en als ik dan over de
ontwikkelingen in Vlissingen lees waar ze dit "ding" wel gebruiken denk ik, daar moet ik me dan nog maar
verder in verdiepen.
Ook moet ik eerlijk bekennen dat er ook "dingen" weggezakt zijn zoals delicious.

Maar flickr - de online kantoortoepassingen - podcasts - youtube - librarything - hyves - twitter
zijn zaken waar naar mijn idee veel mee te doen is in de bibliotheek.

Initiatieven ontwikkelen richting basis- en middelbaar onderwijs is ook van belang om deze groepen meer
betrokken te laten zijn bij de bibliotheek en levert misschien wel verrassende contacten en ideeen op.

Digitale leeskringen is ook een onderdeel waarmee je weer een andere groep kunt bedienen.

Maar laten we vooral niet te hard van stapel lopen en ik zeker niet want ik weet van mezelf dat ik nog veel "dingen"
beter moet uitwerken wat betreft de mogelijkheden.
Ook het samenwerken met mijn andere 23dingen cursisten heeft voor mij leuke nieuwe inzichten opgeleverd
over hun leven, interesses en kundigheid. (daar kan ik alleen maar jaloers op zijn).
Maar de mens is nooit te oud om te leren.

Maar het heeft me wel geinspireerd al die nieuwe "dingen" en het geeft het werken in de bibliotheek weer iets verfrissends.
Ik mag er nog een tijdje deel van uitmaken en hoef nog (lang) niet achter de pelargoniums.

7 opmerkingen:

  1. Sterker nog: jij mag niet achter de pelargonims !
    Gefeliciteerd ! Ik schrijf net wat bij je ding22 en nu zie ik dat ding 23 ook gewoon al klaar is en dat ruim voor middernacht ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hee usagnus, ik ben trots op je!! En gewoon: beginnen en zien waar het schip strandt of niet. Van fouten kun je leren. Het wordt vast een prachtige bloeiende begonia.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Pelargonims? Wat zijn in vredesnaam Pelargonims? En waarom zou je daar achter gaan zitten? Heeft iemand gezegd dat dat een goed idee was? Foei!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ga er ook niet achter want ze ruiken niet lekker.
    Maar het geeft me een heerlijk ontspannen gevoel zo.

    En de praktijk zal mij verder leren.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig, Bloggnuss, je hebt het gemaakt!
    Ton en ik ruzieën wel digitaal verder, maar dan op de mail en de chat. Echt rustig gaat het toch niet worden:).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gefeliciteerd. Je verdient een bloemetje, maar niet die! Leuk dat je zelfs felicitaties krijgt van een andere 23dingen collega uit de WEB/WFO.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha! Kan ik dan binnenkort eindelijk eens dingen aan jou vragen over het internet?
    Dat zou leuk zijn voor de verandering :D

    Zolang je maar niet steeds berichtjes op m'n Hyves zet dat ik wel genoeg groente moet eten enzo...

    BeantwoordenVerwijderen